7AD362CB-5338-4934-97DF-E9A24FFF9520 2.JPG

Labas,

Aš esu Ieva ir čia kalbu apie sveiką gyvenseną pro savo prizmę. Balansas mityboje man aktualiausia tema, bet nevengiu pakalbėti ir apie sportą, emocinę sveikatą bei kitus nemažiau svarbius dalykus. Kviečiu prisijungti!

Taso sala + vegetariška graikiškos Musakos interpretacija

Prieš keletą savaičių keliavau nuostabioje Taso saloje apie kurią noriu jums šiek tiek papasakoti! Šįkart keliavome su kelionių agentūra Itaka, kurios dėka ir sužinojau apie šios salos egistenciją, tad esu dėkinga, kad leido patirti visus salos privalumus :)

Bažnytėlė Kastro saloje

Dėl ko sala paliko didžiausią įspūdį?

Aš esu ramaus ir žalio poilsio gerbėja, todėl Taso sala man tiko tobulai. Sala nepergrūsta turistais, turi visą galybę gražių paplūdimių (tiek laukinių, tiek paruoštų turistams), daug žalumos, skanaus maisto. Man labai patiko ir oro sąlygos – tuo metu, kai aš vykau (birželio pradžioje) buvo galima kuo puikiausiai gulėti ir degintis paplūdymyje, bet ir baisiausiai neperkaisti.

Ką ten nuveikėm?

Giola lagūna

Mes turėjome išsinuomavę automobilį, tad porą kartų tiesiog apvažiavome salą ir ja pasigrožėjome (tai trunka trumpiau nei 2 valandas). Važiuojant kartais norėdavosi tiesiog sustoti ir pabūti dėl gražių vaizdų ir panoramų. Taip pat aplankėme šias vietas:

Kastro – seniausias salos miestelis, kuriame atsiveria nuostabūs salos vaizdai ir gyvena tik 4 žmonės.

Theologos  - gražus kalnų miestelis ir senais laikais buvusi salos sostinė

Panagia – tipinis graikų kalnų miestelis. Miestelyje dar buvo galima rasti Meilės šaltinį (Love springs), alyvuogių aliejaus muziejų ir daug nedidelių vietinės produkcijos parduotuvyčių.

Giola lagūna – labai fotogeniška lokacija, kurioje smagu ir šiaip pabūti, o kas drąsesnis gali ir nuo uolų į vandenį pašokinėti.

Limena – dabartinė salos sostinė su daugybe kavinukių ir šiek tiek aktyvesne aplinka.

Na, o sekančio vizito planui esu pasilikusi žygį į Ipsariono kalną bei apsilankymą Mykolo arkangelo moterų vienuolyne.

Ką ragavau Taso saloje?

Žinoma graikiškas salotas, bet be jų dar teko paragauti:

Moussaką – tai lazaniją primenantis apkepas su bulvėmis, baklažanais, jautienos faršu ir bešamelio padažu. Man labai patiko, todėl įkvėpta šio patiekalo grįžusi gaminau savo interpretaciją (receptą rasit žemiau).

Vietiniai aliejais, medus, likeriai

Souvlaki – tai tokia graikiško “kebabo” versija. Pitoje įvyniota mėsa, daržovės, keptos bulvytės ir padažas. Tai dar vienas patiekalas, kurį planuoju pakartoti namuose.

Loukoumades – graikiškos spurgytės apipiltos medumi, cinamonu ir kartais graikiniais riešutais. Tobulas desertas.

Jūros gėrybes – aš labai mėgstu viduržemio jūros virtuvę dėl maistingumo ir puikių skonių, čia jų tikrai netrūko.

Vietinį pušų medų – kiek teko domėtis Taso sala pagrinde išgyvena iš medaus, aliejaus ir marmuro eksporto, tad turbūt galima įsivaizduoti kokia svarbi yra šio medaus rolė saloje! Namo parsivežiau keletą stiklainiukų tiek sau, tiek lauktuvėms.

Mosaiko pyragą - labai labai mūsų pamiltą tinginį primenantis pyragas.

Citrinų, medaus ir mėtų limonadą seniausio miesto Kastro tavernoje. Nesu tikra ar tai tradicinis graikiškas dalykas, bet man labai patiko – gaivu, skanu ir sveika.

Didžiausią įspūdį maisto prasme man paliko graikiška Mousaka, todėl grįžusi namo gaminau savo versiją, šįkart vegetarišką. Štai ir receptas:

Ingredientai:

• 250g rikotos

• 3 kiaušiniai

• 150ml pieno

•  4 bulvės (nuskustos ir supjaustytos riekelėmis)

• sauja tarkuoto parmezano sūrio

•  druska & pipirai

Eiga:

Ikaitinu orkaitę iki 180C. Lęšius išverdu pagal instrukciją. Baklažanus supjaustau riekelėmis ir apkepu keptuvėje su alyvuogių aliejumi iš abiejų pusių po keletą minučių (baklažanas turi išleisti šiek tiek skysčio, suplonėti ir pakeisti spalvą). Baklažanus perkeliu ant popierinio rankšluosčio.

Susismulkinu svogūną, česnaką, papriką ir apkepu keptuvėje su alyvuogių aliejumi. Į keptuvę dedu pomidorų pastą, sukratau konservuotus pomidorus, išvirusius lęšius, druską ir pipirus pagal skonį. Viską sumaišau ir patroškinu keletą minučių.

Atskirame dubenėlyje sumaišau rikotą, kiaušinius, pieną. Įmaišau šiek tiek druskos ir pipirų.

Skardoje, kurioje kepsiu apkepą, sluoksniuoju ingredientus: dedu 1/3 rikotos padažo sluoksnio – pusę baklažanų – pusę lęšių – dar vieną rikotos padažo sluoksnį– likusią dalį baklažanų – likusią dalį lęšių – bulves – likusį rikotos padažo sluoksnį – parmezaną

Dedu į orkaitę ir kepu ~1 valandą arba kol bulvės pilnai suminkštėja.

Varškės kremo desertas, su baltuoju šokoladu ir avietėmis

Keptų paprikų ir fetos užtepėlė